Als je je aangemeld hebt neemt Jenny’s Gastouderbureau contact met je op om je wensen door te nemen. Heb je zelf nog geen geschikte gastouder op het oog, dan help ik je daar graag bij.
Stap 2: Intake
$
De consulent van Jenny’s Gastouderbureau komt bij je thuis voor een intakegesprek. Je wordt ingelicht over allerlei aspecten rondom gastouderopvang en kunt je eigen wensen rondom de zorg van je kind(eren) bespreken. Alles wordt vastgelegd in een intakeformulier. De consulent zoekt vervolgens een passende gastouder.
Stap 3: Kennismaking
$
De consulent van Jenny’s Gastouderbureau regelt een kennismakingsgesprek met de gevonden gastouder, en is zelf bij dit gesprek aanwezig. Is er een match? Dan maken we een vervolgafspraak voor een koppelingsgesprek. De consulent voert een risico-inventarisatie uit op de locatie waar de gastouderopvang wordt verzorgd en registreert de gastouder bij de gemeente. De gastouder zelf zorgt voor de registratie in het personenregister.
Stap 4: Koppelingsgesprek
$
In het koppelingsgesprek wordt de opvang formeel geregeld door het ondertekenen van de overeenkomsten, het bespreken van de wensen en het ondertekenen van toestemmingsformulieren.
Stap 5: Wennen
$
Het is belangrijk dat de gastouder en kinderen aan elkaar en aan de opvanglocatie kunnen wennen. Hiervoor plannen we een afspraak, jullie kunnen daar onderling een moment voor afspreken. Als ouder ben je vrij om te kiezen of je hier wel, niet of deels bij aanwezig wilt zijn en of je nogmaals een moment om te wennen wilt inplannen.
Voelt het goed voor alle partijen? Dan kan de opvang officieel beginnen.
Stap 6: Evaluatie
$
Jaarlijks vindt een RI&E (Risico-inventarisatie & -evaluatie) door de consulent van Jenny’s Gastouderbureau plaats op de opvanglocatie.